פנייה רגשית פרסומת הפונה לרגש ומטרתה לשכנע ולשנות עמדה באמצעות רגשות כמו הומור, הפחדה ומסר מיני.
קיימים 3 סוגי פניה רגשית:
א. פרסום הומוריסטי מעורר את תשומת לבו של הצרכן וממקד אותה לפרסומת. הוא משפיע גם על הרגשות וגם על תהליכי החשיבה ההכרחיים.קיימים מספר סוגי מסרים בגישה ההומוריסטית מסר שנון העובד על משחקי מילים, מסר סאטירי היורד על ידוענים, מסר מיני קומי ומסר מבדח של בדיחה וקריקטורה.
דוגמאות: ואם ביום שלישי לא בא לי,הגנב שגונבים לו את המכונית.
ב. פרסום מאיים משתמש בחרדה על מנת לשכנע את הצרכן שאם לא יקנה את המוצר ו/או יתנהג אחרת, יקרה לו משהו רע. הבעיה בפרסום זה הוא שלעיתים החרדה גורמת לאנשים לפעול הפוך מהרצוי או להתעלם מהפרסומת.
דוגמאות: פרסומות לביטוח, פרסומת נגד שימוש בתוכנות פיראטיות ותרופות.
ג. מסר מיני שימוש בסמלים מיניים בעיצוב המסר המעוררים ריגוש מיני כדי לקדם את מכירת המוצר. החיסרון הוא פגיעה ברגשות הצופים (בד"כ נשים).
לדוגמא, הבחור שאוכל בורקס חם ונאנח לחברתו בטלפון.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה