פניה שכלית

פניה שכלית פרסומת המבוססת על עובדות, נתונים וטיעונים הגיוניים.

מרכיבי הפניה השכלית:1) הצגת עובדות התומכות ברעיון המרכזי של  הפרסום או של טענת המכירה.2) הבהרת היתרונות שצרכן יפיק מן השימוש במוצר.3) יצירת עניין בעזרת מידע עובדתי שמוצג בצורה מושכת, כדי לעניין במוצר.4) שימוש בעובדות לחיזוק אמינות הפרסום. קיימות 5 גישות של פניה השכלית:א. גישת ההבטחות מסר המבוסס על ההבטחה, התועלת או האיכות שהצרכן יקבל כשיקנה את המוצר.דוגמא: "סע באגד ותגיע בשלום","קרן מבטחים דואגת לך ומאפשרת   לך לדאוג לדברים פחות חשובים".ב. הגישה החד צדדית המסר מונה אך ורק את יתרונות של המוצר ומהלל אותו לעומת מתחריו. הבעיה בגישה זו שהצרכן עלול לפקפק באמינות הפרסום ובמניעי המפרסם.דוגמא: "רק התרופה שלנו יכולה להפסיק את כאב הראש שלך".ג. הגישה הדו צדדית המסר מציג את יתרונות המוצר ומבליט אותן אך  גם מודה בחסרונות המוצר. בגישה זו מזכירים בצורה לא בולטת את המתחרים. היתרון בגישה זו היא האמינות שהיא מעוררת בלקוח כשהחברה מכירה בחסרונות מוצרה.דוגמא: "וולוו מכונית יקרה יחסית לאחרות מסוגה אבל הבטוחה ביותר".ד. גישה משווה בגישה זו הצרכן מקבל מידע על המוצר ועל מתחריו כאשר הפירמה מדגישה את יתרונות המוצר שלה על פני המתחרה באמצעות עובדות, נתונים, ניסויים ומחקרים.דוגמא: ניסוי ספיגה בין חיתולי האגיס מול פמפרס.ה. גישת חיסון/ההפרכה מבוסס על תפיסת "הקדמת תרופה למכה". המפרסם יוצע לפרסום מניע המקדים את הטענות שעלול המתחרה להעלות ובכך החברה מחוסנת מפני המתחרה.דוגמא: הפרסומות של הכבלים לפני יציאת הלווין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה